Тест НМТ з історії України 2026 (Авторський №2)

Тест НМТ з історії України 2026 року (Авторський варіант №2 від JustSmart)

1. Якою цифрою на картосхемі позначено місцезнаходження історичної пам'ятки, зображеної на фото?

1 2 3 4
Далі →

2. У 907 р., 911 р., 941 р., 944 р. відбулися походи київських князів на

Далі →

4. Терміни «ярлик» і « баскак » потрібно використовувати, характеризуючи наслідки походів на Русь

Далі →

8. Укажіть портрет гетьмана, який у боротьбі за єдність козацької держави визнав протекторат Османської імперії над Гетьманщиною.

Далі →

9. З іменами діячів, портрети яких зображено, пов’язують створення та діяльність

Далі →

10. У якому регіоні під впливом «весни народів» активізувався український національний рух?

Далі →

11. Ідейний і художній рух у культурі кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст., в основі якого - духовне життя людини, воля творчої особистості, інтерес до національної культури та фольклору, ідеалізація минулого, - це

Далі →

13. Бойові дії на українських землях у роки Першої світової війни розпочалися в

Далі →

14. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання

Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
(…)
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
(…)
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
(…)
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
(…)
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»

У якому році укладено цитовану угоду?

Далі →

15. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання

«Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
(…)
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
(…)
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
(…)
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
(…)
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»

Яку подію можна оцінити як порушення умов, викладених у четвертому пункті угоди?

Далі →

16. Український таємний університет у 1920-ті рр. діяв на території

«Маючи на увазі необхідність наближення уряду України, центрального партійного й радянського апаратів до найважливіших сільськогосподарських районів, розташованих на Правобережжі, а також для подальшого швидкого розвитку національно-культурного будівництва й більшовицької українізації на базі індустріалізації і колективізації...» обґрунтовано необхідність

Далі →

18. Хто є автором картини, репродукцію якої зображено на фото?

Далі →

21. Установіть відповідність між подією другої половини ХVІ - першої половини ХVІІ ст. та її наслідком для українських земель.

Утворення Речі Посполитої

Далі →

21. Установіть відповідність між подією другої половини ХVІ - першої половини ХVІІ ст. та її наслідком для українських земель.

Укладення Берестейської унії

Далі →

21. Установіть відповідність між подією другої половини ХVІ - першої половини ХVІІ ст. та її наслідком для українських земель.

Заснування перших православних братств у Львові

Далі →

21. Установіть відповідність між подією другої половини ХVІ - першої половини ХVІІ ст. та її наслідком для українських земель.

Обрання П. Могили Київським митрополитом

Далі →

22. З’ясуйте, у якому році відбулася подія

Заснування гуртка «Руська трійця»

Далі →

22. З’ясуйте, у якому році відбулася подія

Створення у Львові товариства «Просвіта» 

Далі →

22. З’ясуйте, у якому році відбулася подія

Створення Наукового товариства ім. Т. Шевченка 

Далі →

22. З’ясуйте, у якому році відбулася подія

Видання першої української газети «Зоря Галицька» 

Далі →

23. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася

судовий процес у справі «Спілки визволення України» (СВУ)

Далі →

23. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася

початок насильницькоїколективізації

Далі →

23. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася

судовий процес у «Шахтинській справі»

Далі →

23. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася

початок політики «коренізації»

Далі →

25. Установіть послідовність історичних процесів Стародавньої історії України.

А панування сарматів у Причорноморських степах
Б Велике розселення слов'ян
В початок грецької колонізації Північного Причорномор'я
Г розселення племен трипільської культури на території України

Далі →

26. Установіть послідовність обрання діячів на посаду.

А Симона Петлюру - головним отаманом Армії УНР
Б Дмитра Донцова - головою Союзу визволення України
В Михайла Грушевського - головою Української Центральної Ради
Г Андрея Шептицького - митрополитом Української греко-католицької церкви

Далі →

27. Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.

А «...Гетьман Орлик пішов за королем у Швецію, де мав привілеї «шефа союзної армії» і де знайшов разом зі своєю родиною підтримку навіть після смерті короля...»

Б «Спочатку запанувала коротка тиша, але згодом почулися голоси, що хочуть вибрати Мазепу. Це скоро поширилося, і всі почали кричати, що хочуть Мазепу на гетьмана...»

В «А запорожці, як злії оси, не боячись нічого, з одними киями і ножаками лізуть і б’ють Сомкову старшину. Вирвали в Сомка бунчук і переламали надвоє, одняли й булаву, володарем якої став Брюховецький...»

Г «Я йшов, щоб звільнити з облоги пана Гуляницького, неспішно, чекаючи хана, і тільки той прибув, ми поквапилися, і ставши біля Соснівської переправи, застали там п’ятнадцять тисяч московитів... вони почали тікати, а ми... гнати їх аж до Конотопа...»

Далі →

28. Що в історії Київської держави (Русі-України) пов'язано з діяльністю Володимира Великого?

1 укладення «Руської правди»
2 будівництво Михайлівського Золотоверхого собору
3 запровадження християнства як державної релігії
4 обрання Іларіона митрополитом Київським
5 будівництво Десятинної церкви
6 уведення в грошовий обіг власних карбованих золотих і срібних монет
7 заснування Печерського монастиря
Далі →
Далі →
Далі →

29. Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?

1 «п’ятирічка»
2 «плюралізм»
3 «осадництво»
4 «лібералізація»
5 «Дніпрогес»
6 «пацифікація»
7 «стахановський рух»
Далі →
Далі →
Далі →

30. Які судження щодо зображеного плаката є правильними?

1 Плакат створено після завершення бойових дій у Європі в роки Другої світової війни.
2 Плакат відображає процес депортації кримських татар.
3 Плакат присвячено подіям «радянізації» Західної України.
4 Плакат створено в стилі «соціалістичного реалізму»
5 Плакат присвячено жертвам нацистського «нового порядку»
6 Плакат має викривальний, сатиричний характер.
7 Відображені на плакаті події пов'язані з реалізацією операції «Вісла»
Далі →
Далі →
Далі →

Записуйтесь на безкоштовний пробний урок з історії України

✓ Valid
Отримати результат
Отримати результат

Дякуємо! Ми зв'яжемось з вами найближчим часом.

Запрошуємо на курси підготовки до НМТ з історії України!
Запрошуємо на курси підготовки до НМТ з історії України!

Рівень знань з історії: Низький (тест НМТ не складено)

На жаль, результат - менше ніж 100 за шкалою НМТ.

Ваш результат у тесті — це тільки початок!
У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Початковий

100–136 за шкалою НМТ

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.
Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Середній

138–149 за шкалою НМТ

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Достатній

150–179 за шкалою НМТ

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Відмінний

180–200 за шкалою НМТ

Вітаємо з високим результатом! 💪
Ви довели, що готові до серйозних викликів і впевнено рухаєтесь до своєї мети.

Наші учні з вашим рівнем впевнено тримають результат до самого іспиту.
Ми підготуємо для вас індивідуальний план, щоб 190+ перетворилося на ідеальний результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.