Тест НМТ з історії України 2026 (Авторський №1)

Тест НМТ з історії України 2026 року (Авторський варіант №1 від JustSmart)

1. В уривку йдеться про укладення

«Ми, Сигізмунд Август, даною грамотою оголошуємо таке: на скликаному цьому сеймі закінчити справу [об’єднання] між князівством Литовським та королівством Польським у братерській любові й за згодою обох народів…»

Далі →

2. Укажіть ім’я діяча, що має бути викарбуване на реверсі монети.

На фото зображено пам’ятну монету серії «Видатні особистості України».

На аверсі монети зображено богиню Афіну Палладу як алегоричний символ науки з гравюри І. Щирського «Тріумфальне знамено». У руці вона тримає древко корогви, що переходить у декоративне барокове обрамлення аверсу. Поряд із покровителькою науки – група студентів на тлі будівлі навчального закладу.

На реверсі монети зображено стилізований портрет історичного діяча, виконаний невідомим художником XVIII ст., та вказані роки його життя.

Далі →

3. Коли було укладено угоду, уривок якої наведено?

«Воєнні дії між Московською державою і Річчю Посполитою припинялися. Обидві держави домовлялися, що вестимуть спільні воєнні дії проти Швеції та не розпочинатимуть із нею переговори про мир. Польські посли висунули пропозицію обрати царя Олексія Михайловича на престол Речі Посполитої після смерті Яна Казимира. Територія Гетьманщини визначалася за умовами Білоцерківського договору в межах Київського воєводства. У разі обрання царя королем Речі Посполитої Гетьманщина залишалася в її складі…»

Далі →

4. На допомогу якої держави покладався гетьман Петро Дорошенко в боротьбі за збереження єдності України?

Далі →

7. Прочитайте уривок джерела. Яка подія створила передумови для описаних в уривку змін в українському русі?

«Започатковано видання першої української газети, …скликано Собор руських учених – усіх прихильників культурного й національного розвитку Галицької України, створено осередки культурно-просвітницького руху українців – “Галицько-руська матиця” та “Народний дім”…»

Далі →

8. Предмети, зображені на фото, є частиною музейної експозиції, присвяченої

Далі →

9. Прочитайте уривок джерела. В уривку йдеться про діяльність

«Ми, свідомі Українці, рішуче й назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми, свідомі Українці, оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки.., кожен повинен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації…»

Далі →

10. Головою організації, що видавала журнал, фрагмент палітурки якого зображено на фото, був

Далі →

12. 21 та 24 квітня 1920 р. представники Польської Республіки та Української Народної Республіки підписали політичні й військові конвенції, що увійшли в історію під назвою «Варшавська угода».Яке положення цієї угоди викликало вкрай різку й негативну реакцію громадських і політичних кіл Східної Галичини?

Далі →

13. Який з наведених фрагментів газетних шпальт є наочним прикладом застосування репресивного інструмента механізму Голодомору?

Далі →

14. Прочитайте уривок джерела. Уряд якої країни протягом 1920–1930-х рр. уживав заходів, описаних в уривку?

«На Волині та Поліссі протягом п’яти років осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за розпорядженням уряду, найкращі землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало…»

Далі →

15. З діяльністю Організації українських націоналістів (ОУН) у роки Другої світової війни пов’язано

Далі →

16. На території, виділеній на картосхемі червоним кольором, у 1947 р. радянськими каральними органами було проведено операцію

Далі →

19. Яке питання мало бути розглянуто на референдумі, запропоновано І. Юхновським?

Ігор Юхновський, пригадуючи події 1991 р., зазначав: «Референдум був найважливішим з усього. Щоправда, проти нього виступали навіть деякі члени Народної Ради. Але я наполягав: референдум є обов’язковим…»

Далі →

21. Установіть відповідність між фактами біографіїта іменем діяча, якому вони належать.

громадський діяч, учений, ініціатор заснування Харківського університету та створення Філотехнічного товариства

Далі →

21. Установіть відповідність між фактами біографіїта іменем діяча, якому вони належать.

історик, поет-романтик, викладач історії в Київському університеті Св. Володимира, один із засновників Кирило-Мефодіївського товариства

Далі →

21. Установіть відповідність між фактами біографіїта іменем діяча, якому вони належать.

прозаїк і драматург, засновник жанру соціально-побутової комедії в українській літературі

Далі →

21. Установіть відповідність між фактами біографіїта іменем діяча, якому вони належать.

греко-католицький священник, громадський діяч, просвітник і «будитель» українського населення Закарпаття

Далі →

22. Узгодьте подію з її наслідком.

збройна боротьба за владу в Києві між загонами більшовиків, прихильників Тимчасового уряду Росії та Української Центральної Ради

Далі →

23. Визначте авторство картин

Картина "Хліб" 

Далі →

23. Визначте авторство картин

"Хата в Богданівці" 

Далі →

23. Визначте авторство картин

Триптих "Життя" 

Далі →

23. Визначте авторство картин

"Бій Івана Богуна" 

Далі →

24. Установіть послідовність подій Національно-визвольної війни українського народу середини ХVІІ ст

А. похід козацького війська в Молдавію, який завершився поразкою під Сучавою і загибеллю Тимоша Хмельницького
Б. похід козацько-татарського війська на Волинь, який завершився поразкою під Берестечком
В. похід козацького корпусу під проводом наказного гетьмана Антіна Ждановича в Польщу
Г. похід козацько-татарського війська на Галичину, узяття в облогу Львова й Замостя

Далі →

25. Розташуйте фрагменти перших шпальт номерів газет в послідовності виходу їх друком.

Далі →

26. Установіть послідовність подій, відображених в уривках джерел.

А «…Перший секретар ЦК КПУ М. Підгорний докоряв Драчеві, Дзюбі та Вінграновському, що їхні твори використовують українські буржуазні націоналісти за кордоном…»

Б «…Головною метою діяльності Рух визначає: побудову в Україні демократичного суспільства.., відродження української нації; Рух діє в межах Конституції УРСР…»

В «На ряді творів, видрукованих у журналі [“Вітчизна”], позначилась національна обмеженість: автори змальовують український народ ізольовано, у відриві від інших радянських народів, зокрема від великого російського народу…»

Г «Протягом останніх кількох років у СРСР проводяться політичні репресії над молодими людьми із середовища творчої та наукової інтелігенції… В Україні… симптоми сталінізму виявляються ще виразніше і брутальніше…»

Далі →

27. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.

Остаточна ліквідація гетьманства

Далі →

27. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.

Остаточна ліквідація царським урядом Запорозької Січі 

Далі →

27. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.

Ухвалення Конституції Пилипа Орлика 

Далі →

27. Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.

Оприлюднення царського указу про закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України 

Далі →

28. Що із зазначеного є прикладом культурного життя на українських землях у другій половині XVI ст.?

1 заснування Києво-Могилянської колегії
2 створення Пересопницького Євангелія
3 заснування в Острозі слов’яно-греко-латинської академії
4 створення козацьких літописів
5 заснування Глухівської співочої школи
6 видання у Львові І. Федоровичем «Апостола» та «Букваря»
7 відновлення вищої церковної ієрархії православної церкви
Далі →
Далі →
Далі →

29. Укажіть результати боротьби українського національного руху на західноукраїнських землях на початку XX ст.

1 поява покоління «будителів» у Східній Галичині
2 охоплення всього краю мережею культурно-освітніх і кооперативних організацій
3 створення осередків спортивно-пожежних товариств «Сокіл», «Січ», скаутського товариства «Пласт»
4 відкриття у Львові окремого українського університету
5 упровадження загального виборчого права для чоловіків
6 об’єднання Східної Галичини, Північної Буковини та Закарпаття в єдиний Коронний край
7 започаткування політики «нової ери» в українсько-польських відносинах
Далі →
Далі →
Далі →

30. Укажіть факти біографії зображеного на фото історичного діяча.

1 Наприкінці ХІХ ст. був одним з організаторів сокільсько-стрілецького руху в Галичині.
2 Професор, перший очільник кафедри історії України Львівського університету.
3 У роки Першої світової війни воював у лавах легіону УСС, відзначився в боях за гору Маківка.
4 Був полковником Армії УНР, очолював один з найбоєздатніших її підрозділів.
5 Автор книги «Україна irredenta».
6 Ініціатор створення Організації українських націоналістів.
7 Був обраний президентом Карпатської України.
Далі →
Далі →
Далі →

Записуйтесь на безкоштовний пробний урок з історії України

✓ Valid
Отримати результат
Отримати результат

Дякуємо! Ми зв'яжемось з вами найближчим часом.

Запрошуємо на курси підготовки до НМТ з історії України!
Запрошуємо на курси підготовки до НМТ з історії України!

Рівень знань з історії: Низький (тест НМТ не складено)

На жаль, результат - менше ніж 100 за шкалою НМТ.

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Початковий

100–136 за шкалою НМТ

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Середній

138–149 за шкалою НМТ

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Достатній

150–179 за шкалою НМТ

Ваш результат у тесті — це тільки початок!

У JustSmart учні піднімають свій бал в середньому на +57 пунктів, а понад 80% складають НМТ на 180+.

Запишіться на безкоштовний пробний урок і дізнайтесь, як і вам вийти на впевнений високий результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок

Рівень знань з історії: Відмінний

180–200 за шкалою НМТ

Вітаємо з високим результатом! 💪
Ви довели, що готові до серйозних викликів і впевнено рухаєтесь до своєї мети.

Наші учні з вашим рівнем впевнено тримають результат до самого іспиту.
Ми підготуємо для вас індивідуальний план, щоб 190+ перетворилося на ідеальний результат.

Записатись на безкоштовний урок
Записатись на безкоштовний урок
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.